شریعتی، باید‌ها و نباید‌ها

شریعتی، باید‌ها و نباید‌ها

2 مرداد 1396 16:13

چند وقتی است سخنان بسیاری در محافل سیاسی استان بر ماندن یا رفتن دکتر غلامرضاشریعتی، استاندار خوزستان می‌چرخد.

نوشتاری از مهدی غفارزاده
چند وقتی است سخنان بسیاری در محافل سیاسی استان بر ماندن یا رفتن دکتر غلامرضاشریعتی، استاندار خوزستان می‌چرخد.
بررسی احتمالی بسیاری از مباحث ما را به این نکته می‌رساند که در دفاع‌ها و حمله‌ها اثری از برخوردهای علمی‌و نکات مدیریتی و مستندات قابل قبول کمتر به چشم می‌خورد و بیشتر سخنان هیجانی است.
در این میان نکته‌ای مشترک بین موافقان و مخالفان دکتر شریعتی را شاید در سطور زیر بتوان جستجو کرد و آن اینکه: استان خوزستان در دوره‌های مختلف شاید استانداری به سخت‌کوشی شریعتی  کمتر به خود دیده باشد.
برخی این سخت‌کوشی را به دلیل ضعف شدید مدیران استان می‌دانند و این نکته که استاندار بار کم‌کاری  مدیرانش را به دوش می‌کشد.
آنچه اهمیت دارد اینکه نه علم مدیریت چنین چیزی را می‌پسندد و نه در توان یک نفر مانند دکتر شریعتی است که همزمان هم استاندار باشد و هم به جای تمام مدیران استان فکر کند، برنامه بدهد، نظارت کند و ...
توصیه اکید به استاندار محترم اینکه: هم‌راستا با دولت دوازدهم، مدیران ارشد استانی و فرمانداران و بخشدارانی را به کار بگمارد که با اندیشه‌های اصلاح طلبی میانه داشته و به قول دوستان دوزیست نباشند.
مدیرانی را به کار بگمارد که توان و دغدغه آنان برای رفع مشکلات استان ثابت شده باشد و در این میان در مقابل خواست عده‌ای که غالبا سری هم به بهارستان می‌زنند و ارتباطاتی با آنجا دارند، شدیدا مقاومت کرده و خواست 24میلیونی را بر اقلیتی تمامیت‌خواه ترجیح دهد.
و اما احزاب و گروه‌های سیاسی لازم است توجه داشته باشند که لیاقت مدیریت اجرایی الزاما با توان شعار سیاسی دادن یکسان نیست.
اگر ما که داعیه اصلاحات را داریم، نتوانیم مدیرانی تحول‌گرا و لایق در سیستم بگماریم به خود، آرمان‌ها و اهداف اصلاحات ضربه  زده‌ایم.بخواهیم یا نخواهیم از  امروز کارزار انتخابات 1404ریاست‌جمهوری شروع شده؛ رزومه و کارنامه اجرایی خود را قو‌ی کنیم.
درخشش نفتی‌ها در دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور
دانوش صالحی-دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های برتر کشور به همت انجمن متخصصان روابط عمومی‌، عصر دیروز در تهران برگزار شد.به گزارش روابط عمومی‌شرکت بهره‌برداری نفت‌و‌گاز مسجدسلیمان‌، طی این آیین که در خانه هنرمندان تهران و با حضور صدها روابط عمومی‌از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شهرداری‌ها شرکت‌های صنعتی، بانک و سایر ارگان‌ها برگزار شد، برگزیدگان و منتخبان این جشنواره به انتخاب هیأت داوران معرفی شدند. برهمین اساس شرکت‌های نفتی مستقر در خوزستان در این جشنواره درخشش خوبی داشتند و توانستند در بخش‌ها و موضوعات مختلف عناوین نخست را کسب کنند. براساس نظر هیأت داوران این جشنواره، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در بخش‌های پوستر، تبلیغات مکتوب و وب‌سایت توانست یک مقام نخست و دو مقام سومی‌را از آن خود کند. شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان‌، پیش از این و در دی سال گذشته نیز توانسته بود در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر کشور عنوان نخست را در زمینه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌الکترونیک کسب کند. شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت کشور نیز توانست در بخش‌های بروشور، گزارش‌، مصاحبه‌، عکس، تبلیغات مکتوب و تحلیل محتوا یک مقام نخست، 2 مقام دومی‌و 3 مقام سومی‌را کسب کند.شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز که تنها در زمینه انتشار کتاب حضور یافته بود، توانست عنوان نخست این جشنواره را از آن خود کند.شایان ذکر است طی این جشنواره که به همت انجمن متخصصان روابط عمومی‌کشور برگزار شد‌،دکتر زهرا سعیدی، رئیس فراکسیون روابط عمومی ‌و ارتباطات مجلس شورای اسلامی‌، دکتر سید شهاب محسنی، مدیرعامل انجمن متخصصان روابط عمومی و دکتر محمد سلطانی‌فر، استاد و مدرس برجسته علوم ارتباطات طی سخنانی به تشریح اهمیت روز‌افزون علم روابط عمومی‌و لزوم توجه بیش از پیش به این عرصه از سوی مدیران به‌عنوان یک ابزار شایسته در معرفی سازمان و کاهش چالش‌ها و موانع سازمانی پرداختند. در پایان نیز منتخبان لوح تقدیر و تندیس افتخار دوازدهمین جشنواره انتشارات روابط عمومی‌های کشور را از چهره‌های شاخص و مهمانان این آیین دریافت کردند.

کلمات کلیدی
shareاشتراک گذاری

نظرات شما